Palataanpa ajassa taaksepäin
Tarina sai alkunsa vuonna 2006, kun ruotsalaisveljekset Emil ja Linus eivät löytäneet mistään sopivia laskuvaatteita ja päätyivät lopulta tilaamaan niitä Yhdysvalloista. Aluksi he toivat maahan talviurheiluvaatteita itselleen ja kavereilleen, mutta pienimuotoisesta maahantuonnista kasvoi nopeasti jotain suurempaa.
Muutaman vuoden Emil ja Linus jälleenmyivät isojen brändien tuotteita ja huomasivat kaipaavansa vaatteisiin parannuksia. He saivat paljon palautetta myös muilta laskijoilta, joita isot vaatevalmistajat eivät tuntuneet kuuntelevan. Veljekset totesivat, että heidän oli alettava valmistaa varusteita itse. Hehän olivat todellisia asiantuntijoita, koska laskivat itse päivittäin.
Ridestoren kantava ajatus on: asiakas on brändi. Ridestore syntyi laskuyhteisön ympärille, eikä se tule koskaan sitä jättämään. Ensimmäiset asiakkaat olivat ystäviämme, ja haluamme edelleen nähdä asiakkaat ystävinämme.
Niinpä aloitimme vuoropuhelun asiakkaidemme kanssa. Nakkasimme sääntövihot menemään, perustimme omanlaisemme yritysrakenteen normeista välittämättä ja ryhdyimme valmistamaan aidosti käyttäjille tehtyjä laskuvarusteita.
Näin syntyivät tuotemerkit Dope ja MONTEC – joissa ainoa pomo on asiakas.


Laskijoilta laskijoille
Tiedät tarkalleen, mitä rinteisiin tarvitset. Olet luova, ja sinulla hyviä tuoteideoita. Sinä olet meidän olemassaolomme syy ja tärkein yhteistyökumppanimme.
Yhteisön palaute ohjaa koko tuotantoprosessiamme suunnittelupöydältä puuterilaskuille asti. Jos jokin tuote ei saa asiakkaidemme hyväksyntää, sitä ei päästetä tuotantoon. Aika yksinkertaista, vai mitä?
Mitä lupaamme
Suunnitteluyhteistyö
D2C- eli direct to consumer -strategialla tarkoitetaan yleensä liiketoimintamallia, jossa yritys myy tuotteitaan suoraan kuluttajille ilman välikäsiä, usein hieman jälleenmyyjiä halvemmalla hinnalla. Yhtälössä on kuitenkin kyse muustakin kuin vain rahasta.
Meille D2C-malli tarkoittaa tiivistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa yrityksen jokaisella tasolla. Tänä päivänä yritykset aliarvioivat usein asiakkaitaan, mutta me uskomme, että ottamalla asiakkaat mukaan yrityksen toimintaan voidaan saada ihmeitä aikaan.
Kuuntelemme asiakkailtamme tulevaa palautetta ja ideoita kaikilla toimintamme osa-alueilla tuotekehityksestä nettisivujen sisältöön.
Brändien tulevaisuus luodaan yhdessä asiakkaiden kanssa.
Kokemus
Kokemuksellisuus on toimintamme ytimessä. Ilman asiakkaitamme emme olisi mitään. Siksi ostokokemuksessa tulee aina olla kyse enemmästä kuin vain rahan vaihtamisesta tuotteeseen. Meille kokemus tarkoittaa, että tuemme yhteisöä, johon itse kuulumme, emmekä vain rakenna brändiä.
Yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on saada aikaan kaikkien tavoittelema WOW-efekti. Siihen päästään ylittämällä asiakkaan odotukset korkealta ja kovaa. Pyrimme aina olemaan asiakkaan odotuksien tasolla ja ylittämään ne niin sosiaalisessa mediassa, asiakaspalvelutilanteissa kuin asiakkaan hypistellessä uutta ostostaan ensimmäistä kertaa.
Teot kertovat enemmän kuin sanat.Tyyli
Voiko tuotteitamme kuvailla sanalla ”tavallinen”? Tuskinpa vain. Emme halua seurata kilpailijoidemme luomia trendejä, vaan luoda uutta ja nerokasta yhteisömme toimiessa suunnannäyttäjänä.
Haluamme tarjota runsaasti kuoseja ja värejä, joista löydät omaan tyyliisi sopivat. Sujahditpa sujuvasti tavallisiin laskubrändeihin ja -yhteisöihin tai tunsitpa itsesi perusnormeihin sopimattomaksi, meille olet aina tervetullut.
Laatua loppuiäksi
Pyrimme jatkuvasti valmistamaan parhaita talviurheiluvarusteita. Ne syntyvät parhaista teknisistä kankaista edistyneimmillä ompelu-, värjäys- ja painotekniikoilla sekä vedenpitävyyskäsittelyillä.
Olemme erityisen sitoutuneita tavoitteeseemme valmistaa varusteita, jotka kestävät koko ihmisiän.
Lue lisää laatukriteereistä vastuullisuusraportistamme.
Aina reilut hinnat
Laskettelu- ja lautailuvarusteet voivat olla todella kalliita, jos toimitus- ja jakeluketjut eivät ole kunnossa. Siksi myymme Dope- ja MONTEC-tuotemerkkejämme suoraan laskijoille. Mallistomme ovat ajattomia ja hinnoittelu sopii kevyemmällekin kukkarolle.
Emme houkuttele sinua ostamaan tarjouskampanjoilla tai alennusmyynneillä. Niiden sijaan tarjoamme parhaita varusteita reiluun hintaan ympäri vuoden.
Ridestore-perhe
Olemme lanseeranneet kaksi brändiä, joilla on omat tyylinsä ja persoonallisuutensa. Ja mistä olemme kaikkein ylpeimpiä? Ne ovat juuri sitä, mitä te, laskijat, toivoitte.
Dope ja MONTEC ovat kaksi erilaista ilmaisua samasta rakkaudesta vuoriin.

DOPE
Dope edustaa kaikkea sitä hauskuutta ja rentoutta, joka rinnekulttuuriin yhdistetään: Myöhäisiä iltoja ja laiskoja aamuja. Pulppuavaa innostusta, joka alkaa heti herätessäsi eikä lopu koskaan. Mahanpohjassa kutkuttavaa jännitystä ennen kauan odotettua, hauskaa laskettelureissua.

MONTEC
MONTEC on seikkailun juhlaa. Se on hengähdys juuri ennen kuin syöksyt koskemattomaan puuterilaskuun. Se on luonnon rauha ja hiljaisuus, kun valmistaudut retkelle erämaahan. Se on vuorten yksinäisyys, termos kahvia käsissäsi kolmen kilometrin korkeudessa. Se on maailma suksiensi kärjissä.


TIIMI
Unelmatiimin rakentaminen
Ridestoren reipas joukkio työskentelee eri puolilla maailmaa. Yhteispelimme toimii paikasta riippumatta. Teemme kovasti töitä, jotta voisimme myös harrastaa täysillä. Meille tärkeintä ovat lopputulos ja saavutukset, sijainnilla tai aikavyöhykkeellä ei ole merkitystä. Tällainen työskentelytapa sopii meille.
Vaikka teemmekin työtä kuka missäkin, tiimimme pitää tiiviisti yhteyttä digitaalisissa kanavissa ja tapaamisissa. Luovien yhteyksien avulla syntyy loistavia tuotteita. Paikkariippumaton työ on meille elintärkeää, koska nautimme vapaudesta.
Emme kuitenkaan pidä tätä kaikkea itsesäänselvyytenä. Meille tiimityöskentely tarkoittaa, että tiimin jäsenet pystyvät antamaan parhaansa ja auttavat toisiaan onnistumaan. Luomme itse omat työnkuvamme ja laskettelemme eteenpäin yhtenä rintamana. Kuulostaako houkuttelevalta?


KESTÄVÄ KEHITYS
Säilytetään rinteet
Meidän asenteemme, kuten kaikilla, jotka laskettelevat, vaeltavat ja seuraavat intohimoaan vuorilla, on rikkoa rajoja. Haluamme nähdä, kuinka pitkälle voimme mennä. Toimitusketjussamme haluamme tietää, miten jokainen kankaan kuitu ja jokainen työntekijä kohdataan. Työskentelemme muovipakkausten, päästöjen ja vedenkulutuksen vähentämiseksi.
Mutta ollaanpa rehellisiä:
kestävin vaate on se, jota ei valmisteta lainkaan. Siksi keskitymme kestävien varusteiden tuotantoon. Ulkoilutakit ja -housut on tehty kierrätysmateriaaleista ja testattu kestämään kymmeniätuhansia hankauksia – suunniteltu siirrettäväksi seuraavalle sukupolvelle.


HALUAMME AUTTAA
Kuunnellaan ja opitaan
Se, että tuotteemme ovat jollekin tärkeitä, on meille kaikki kaikessa.
Luemme tarkasti jokaisen saamamme tuotearvostelun ja palautteen, jotta voimme varmistaa, että olet tyytyväinen. Olemme äärimmäisen ylpeitä kaikista saamistamme huikeista arvioista.
“Asiakaskokemus oli aivan mahtava! Suosittelen ehdottomasti muillekin ja ostan uudelleen.” Raluca-Cristiana C
Me kuuntelemme
Kaikki tämä ei olisi mahdollista ilman asiakkaitamme, joten haluamme sanoa kiitos.
Kuten varmasti olet huomannut, yhteisö on meille kaikki kaikessa. Ovemme ovat aina avoinna. Voit olla yhteydessä asiakaspalvelutiimiimme missä vain asiassa, kaipasit sitten apua tilauksen tekemiseen tai vinkkiä uudesta siististä laskukohteesta.
Jos sinulla on toiveita tai ideoita uusista tuoteominaisuuksista tai malleista, kerro ihmeessä! Olisimme tosi otettuja palautteesta.